כשעצוב יוצאים בשירה וריקוד \\ מירי שניאורסון

מירי שניאורסון No Comments on כשעצוב יוצאים בשירה וריקוד \\ מירי שניאורסון

יהודי שמח, המוצא את הטוב ואת המתוק, בורא עולם מעגל עבורו פינות, חורג משורת הדין וממתיק לו את החיים. אם הוא לא שמח, הוא מקבל את החשבונית על מעשיו כמו שהיא, בצמוד למדד

20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on חדשות השבת: חילופי אש בצפון; תקיפות בחאן יונס

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סימה היא אישה שמחה. נקודה. קשה להבין מדוע היא כה שמחה. הצרות פקדו אותה בזו אחר זו. היא התגרשה בגיל צעיר, לאחר חוויות אלימות ורמיסה, את הילדים גידלה לבד תוך מאבק ממושך וגם היום, כאשר בגרו, עדיין לא הצליחה לחתן אותם.

כמה מאחיה נפטרו בגלל מחלה משפחתית נדירה ויש לה סיבות נוספות להיות עצובה, אבל סימה היא אישה שמחה!

פעם בשבוע לפחות, אני מקבלת ממנה טלפון – לא, לא למטרת קיטור ופריקה! מטרת השיחה היא עזרה מחויכת לאנשים אחרים 'מירי תתקשרי לפלונית, אמרי לה מילה טובה היא זקוקה לעידוד'.

לפעמים היא זורקת באמפתיה רעיונות לתומכים אלה ואחרים ואומרת: "הוא מאוד אוהב את סגנון העשיה שלך, חברי אותו לפעילות שלך, הפכי אותו לשותף".

בהשגחה עליונה היא פוגשת אותי בימים הפחות טובים שלי. כאשר אני קצת מדוכדכת, נפולה. אז אני מסתכלת על סימה, המתמודדת לבד כבר 30 שנה, ספגה אלימות קשה, אחיה נפטרו, עוד לא ראתה בחופת ילדיה, טרם זכתה לנכדים והיא שמחה… שמחה ומשמחת ומול חיוכה של סימה – נכנסת בי שמחה גדולה וטהורה, שמחה של נתינה, שמחה של תקומה ותרומה שמחה בלתי מותנית.

מוצאי שבת בראשית – כ"ה תשרי תשמ"א. מעמד חלוקת "כוס של ברכה" מידיו הק` של הרבי מליובאוויטש מהכוס שברכו עליה את ברכת המזון בסיומה של ההתוועדות, כשהחסידים שרים שיר חדש שמילותיו חוברו לכבוד מבצעי הרבי – מבצע תפילין, מבצע נרות שבת קודש (נש"ק), מבצע מזוזה, מבצע צדקה ומבצע `בית מלא ספרים`.

מילות השיר: "שמעו שמעו רבותי, והטו אוזן, למה שציווה הרבי מליובאוויטש. שכל אישה ובת תדליק נרות שבת וכל היהודים יניחו תפילין. על כל דלת מזוזה איי איי איי, בכל בית קופת צדקה איי איי איי, ספרי קודש קנה לך איי איי איי, קבע בהם לימודך איי איי איי, אזי משיח במהרה יבוא!"

במקורו, השיר נכתב והיה נפוץ בחוגים החופשיים בזמן הקמת המדינה, כשיר סאטירי על שיתרחש בימות המשיח. לשיר היו נפוצות גרסאות עממיות שונות, כשהנפוצה שבהן: "שמעו נא רבותי והטו נא אוזן למה שמספר רבנו הקדוש, שכל הפועלים יתחילו להניח תפילין, וברחובות תל אביב ישמרו שבת, בן גוריון יצא במחול, ואחריו כצנלסון, אזי משיח לתל אביב יבוא"…

מילות השיר הולחנו לאחד מניגוני השמחה המופיעים בספר הניגונים (ניגון שנוגן בשנת תשל"ה על הפרק של הרבי במילים ואלוקים מלכי מקדם), וכך השיר היה נפוץ בציבור הכללי.

החל משנת תשל"ד הכריז הרבי על שורה של מבצעי המצוות, ולאחר שהרבי הכריז על כל עשרת המבצעים, מספר חסידים לקחו את הלחן החסידי והמילים העממיות, ויצרו 'גרסת כיסוי' (Cover version) לשיר
שמעו רבותי והטו אוזן
שמחת הנתינה תביא לכם תקומה
צאו והפיצו את השמחה
היו מדבקים בה כל איש ואישה
כי יהודים חובבי מצוות אנחנו אז בואו נפצח במצוות היום הראשונה במעלה.
עבדו את ה׳ בשמחה!

יהודי שמח, המוצא את הטוב ואת המתוק, בורא עולם מעגל עבורו פינות, חורג משורת הדין וממתיק לו את החיים. אם הוא לא שמח, הוא מקבל את החשבונית על מעשיו כמו שהיא, בצמוד למדד.

הקב"ה מחקה את תנועותינו. נחייך – הוא יחייך אלינו, נגמול חסד – הוא יגמול איתנו, נקיים את רצונו – הוא ימלא את רצוננו וצרכינו. באשר לעבירות, יגיד הקב"ה ליהודי השמח, אנחנו עוד נסתדר איכשהו. אל תדאג.

סימה, אל תפסיקי לשמוח.

גם אני החלטתי. אני נכנסת עכשיו ל-60 ימי שמחה.



0 תגובות